Met het Samsung Enterprise Device Program (EDP) biedt Samsung een belangrijke ondersteunende dienst voor mobiel beheer en security. De dienst is gericht op het aanbrengen van consistentie in het mobiel portfolio van zorgorganisaties. Via het EDP kunnen organisaties Samsung-devices aankopen tot twee jaar na de daadwerkelijke lancering. Het EDP is beschikbaar voor de Samsung-modellen A5, S6, S6 edge, S7, S7 edge en Tab S2. Verder zijn deze devices verzekerd van maandelijkse security updates.

EDP vereenvoudigt IT-beheer

Door te kiezen voor toestellen die opgenomen zijn in het EDP zijn bedrijven verzekerd van beschikbaarheid. Hierdoor kunnen IT-afdelingen alle medewerkers van hetzelfde device voorzien. Deze consistentie maakt IT-beheer een stuk eenvoudiger. Hiermee wordt de bereikbaarheid en productiviteit van zorgmedewerkers gegarandeerd.

Sterke beveiliging van privacygevoelige data

Het EDP biedt ook garantie op security-vlak. Via het EDP zijn de devices minimaal drie jaar lang voorzien van maandelijkse beveiligingsupdates en patches. Deze updates hebben betrekking op zowel het Android-besturingssysteem als de onderliggende Samsung-software. IT-afdelingen van zorginstellingen hoeven zich dus niet langer bezig te houden met fysieke updates. Organisaties zijn op deze manier altijd voorzien van veilige en up-to-date software, zelfs nadat het device end-of-life is. Privacygevoelige informatie zoals patiëntgegevens zijn op deze manier zeer goed beveiligd tegen ongewenste toegang.

Focus op uniformiteit, beveiliging en continuïteit

Het EDP is een aanzienlijke uitbreiding van Samsungs dienstenportfolio voor de zakelijke markt. De dienst vormt een waardevolle toevoeging op het beveiligingsplatform Samsung KNOX. KNOX in combinatie met EDP-devices zorgt voor uniformiteit, security, continuïteit en beheergemak. IT-afdelingen kunnen zich zo meer richten op strategische zaken en IT-gerelateerde zorgprocessen verbeteren, met als doel de totale dienstverlening van de organisatie te verbeteren.